Home » Recenzje » Deski, Wózki, itp » PL Competition XR+ vs. Flexifoil – porównanie

PL Competition XR+ vs. Flexifoil – porównanie

Jako, że u nas testowaliśmy oba wózki, mogę się udzielić w temacie….

Zacznę od mieszanych informacji
Wózek PL z pewnością w kategorii cena/jakosć przebija inne dostępne na rynku.. fucktycznie ich dużo
Jednak okiem początkującego który się zastanawia co wybrać warto pogadać o temacie, przecież tu chodzi o wydanie nie małych pieniędzy….
XR to zakup polecany przede wszystkim osobom początkującym jak wstęp do całej przygody, spełniając ich początkowe i nie wygórowane wymagania….dajać przy tym poczucie bezpieczeństwa i niesamowitą frajdę….
Recenzja wózka PL jest już zamieszczona, nie ma co pisać dwa razy jednak warto moim zdaniem zrobić porównanie, poszczególnych elementów obu wózków….

Moje zdanie?

Dorzuć chłopie te 300zł i kup wózek Flexifoila . Zwłaszcza jeśli chcesz iść drogą freestyle’ ową

SIEDZENIE:

 Peter Lynn  Flexifoil

Kite buggy to sport dla wygodnickich jak to nie którzy mówią, wygoda to pojęcie względne, w zależności od tego jak długo mamy zamiar jeździć bez odpoczynku dla kręgosłupa…jednak nie jest to temat przewodni charakterystyki siedliska…

Siedzenie w PL daje dużo możliwości regulacji, można je regulować góra-dół oraz przód-tył, jedynym ograniczeniem jest dłgość pasków łączących, po kilka z każdej strony…
Minusem jest jednak to, że w trakcie jazdy po nierównym terenie (czyt. Polska), paski się luzują, nieznacznie, ale warto się zatrzymać co jakiś czas i naciągnąć ponownie, tak więc odpada możliwość ustawienia bardzo nisko środka ciężkości, lada moment i szorujemy tyłkiem po ziemi…jeśli chcemy siedzieć wyżej to nie ma problemu…
Mimo, że podczas jazdy do przodu często pochylamy się w kierunku jazdy (lub tam gdzie ciągnie latawiec) nie korzystając z oparcia to jego brak daje się we znaki dolnym częściom kręgosłupa, zwłaszcza podczas jazdy w tył
W PL poprostu nie ma oparcia

Projektanci Flexifoila pomyśleli o siedzeniu, kosztem braku regulacji z przodu i boku, mamy stabilne siedzenie z niskim środkiem cieżkości, nie ma regulacji, ramy boczne są przekładane przez oczka (szlufki), tyłek siedzi twardo i nisko, co ważne przy mocnych zakrętach, często na PL zdarzało mi się OBE…no i jest oparcie, co prawda nie takie jak we wózku JaFuuz, ale przy jeździe backwards odczuwam ulge

KOŁA :

 Peter Lynn  Flexifoil

Oba wózki w podstawowej wersji wyposażone są w standardowe koła…które na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią między sobą. Założone są na tej samej plastikowej feldze. Opony Flexifoila wydają się być zaopatrzone w bardziej terenowy bieżnik, łatwiej utrzymujący tor jazdy przy jeździe overpowered…PL niestety nie posiada dętek w oponach, kilka razy latałem do wulkanizatora nakładać jakąś paste, ratując się przed uciekającym powietrzem między felgą, a laczkiem…powodem było zbyt niskie cisnienie.

XR+ dobrze daje rade na lądzie, lista trików flatlandowych jest do wykonania…opony się nie zniszczą…do skoków koniecznie polecam zakup innych opon, te narażone są bowiem na twarde lądowania powodujące deformacje na gumie

Ciekawym zagdanieniem są śruby producentów obu wózków PL ma aż 20mm śruby przy tylnych kołach, Flexi tylko 15mm…Który jest pod tym względem lepszy? Czy te 5mm różnicy jest odczuwalne?…mimo, że 90% freestyle’owców śmiga i preferuje jazde na Flexi…jest to pytanie na które długo będe szukać odpowiedzi.

PEGI:

 Peter Lynn  Flexifoil
Pegi Petera Lynna spisują się świetnie podczas nauki jazdy two wheels, krążek zamontowany na ich końcach ułatwia oparcie o ziemię oraz utrzymuje stopę na miejscu. Jak widać na zdj. Flexifoil poszedł w nieco innym kierunku, przyznacie mi rację, że profilowane pegi również świetnie się spisują czy to podczas robienia trików czy też w kwestii stabilności stopy (pegi Flexi są dostosowane do montażu orginalnych footstrapów).
Przykręcane na śruby do widelca są bardziej stabilne, niż sprężynowe zatrzaski w PL.

DODATKOWE AKCESORIA:
Peter Lynn daje w standardzie bardzo ładne, dające poczucie komfortu piankowe osłony na ramy boczne, które „ubieramy” materiałem na rzep. Rozwiązanie bardzo trafne…noga opiera się na miękkiej poduszcze , której brakuje mi podczas jazdy na Flexi…
Można do XR+ dokupić Splashguarda, we Flexi jest dostarczany w standardzie…
Flexifoil oferuje więcej dodatków takich jak: szersza tylna oś (także w wersji z zakrzywionymi tylnymi kołami), dłuższa rama środkowa, footstrapy, Belly Pans’y…ponadto przy zakupie otrzymujemy przejrzystą instrukcje obsługi – nie potrzebna??

A może jednak :)

 
, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kalkulator wiatru