Home » Recenzje » Latawce » Peter Lynn Vapor 2.3 i 3.2

Peter Lynn Vapor 2.3 i 3.2

Podczas gdy inni nakręcali, edytowali i przygotowywali swoje filmiki na II apokalipsę powerkitingową, co też miałem w planach robić – postanowiłem oblatać bardzo interesujące skrzydła ze stajni Peter Lynn.

11

Vapor określany jest jako najszybszy latawiec na ziemi. Rekord prędkości został osiągnięty w 2010 r. przez Arjen van der Tol-a w NABX na Vapor‚ze 2.7m2 -prędkość 133 km/h.

Poprzez dostępność pełnej rozmiarówki producent zadbał o pokrycie pełnego zakresu wiatrowego (począwszy od 2.5 m/s a skończywszy na 20 m/s).

Vapor występuje w w następujących rozmiarach: 2.3m2, 2.7m2, 3.2m2, 3.8m2, 4.5m2, 5.4m2, 6.5m2, 7.8m2, 9.4m2, 11.2m2, 13.4m2 oraz 16.1m2.

Poniżej zakres wiatrowy poszczególnych rozmiarów:

Jak widać mając kilka rozmiarów możemy w pełni okrzesać i oszukać siły natury.

02

Plecak

Całość zapakowana w dość pojemny plecak. Widać, że wykonany jest porządnie z dobrej jakości materiałów. Pojemność jest wystarczająca, aby oprócz sprzętu włożyć ochraniacze, napój, kamerę… W środku oraz na bokach dodatkowe kieszonki. Skrzydło zajmuje zaledwie połowę pojemności plecaka.

08

Latawiec

Latawiec ma wyraźny schemat kolorów podobny do Core i Reaktor II. Jego smukłość wyraźnie zaznacza jego groźny charakter a współczynnik proporcji nadaje mu bardziej race-owego tonu.

W większości latawców krawędź spływu zszyta jest z jednego kawałka materiału, zaś Peter Lynn zdecydował się na zszycie końcowego odcinka krawędzi spływu, aby zachować grafikę latawca. Szwy są idealne równe i jednolite na całej krawędzi spływu.

Wewnątrz komór widać cały jego układ-jak powietrze rozchodzi się na krawędź spływu i po tipach. W trzech komorach zastosowano skrzyżowanie pomiędzy komorami, tak aby większe ciśnienie nie kumulowało się w środkowej części czaszy a rozchodziło się równomiernie.

Nie zapomniano również o rzepach do wyciągania paprochów czy piasku zalegającego w jego wnętrzu.

Uzda dość skąpa, jednak nie ujmuje mu wytrzymałości. Konstrukcja stworzona aby maksymalnie zminimalizować wszelkie opory przy osiąganiu dużych prędkości.

Ogólnie nie mam nawet najmniejszych zastrzeżeń do jego wykonania, a także do zastosowanych jakościowo materiałów.

05

 

Manetki

Od konkurentów różni się szczególnie minimalną wagą i ciekawą kolorystyką. Dla mnie wykonanie to majstersztyk. Całość obszyta pianką, linki 55 cm z zachowaniem kolorów –lewe, prawe.

04

Linki

Linki Dyneema niebieskie i pomarańczowe o długości 20m z dołączonym nawijakiem.

VAPOR 2.3 m2

  • AR – 5.0
  • Długość skrzydła – 339 cm
  • Szerokość – 84 cm
  • Ilość komór – 33
  • Zakres wiatrowy – 5-40 knt

VAPOR 3.2 m2

  • AR – 5.0
  • Długość skrzydła – 400 cm
  • Szerokość – 99 cm
  • Ilość komór – 33
  • Zakres wiatrowy – 4-33 knt

Jak lata?

Moje pierwsze spostrzeżenie – latawiec niechętnie idzie do zenitu oraz nie posiada windy. Tak nie ma windy.

Głównym zadaniem Vapora jest generowanie maksymalnie dużego ciągu bocznego w PZ przy zachowaniu liniowości i odporności na szkwały.

Jego moc jest porażająca. Przy wietrze 4 m/s mogłem stanąć static z 2.3, zaś 3.2 wyrywało dosłownie z butów.

Jest bardzo zwinny i szybki, oferuje wspaniałą równowagę pomiędzy wydajnością i stabilnością, jego prowadzenie to prawdziwa przyjemność. Posiada sporo mocy jak na taką wielkość, nie musi być największy aby jechać naprawdę szybko.

Przy jeździe wyraźnie widać jego liniowość.

Filmik postaram sie zmontować w najbliższy weekend.

10

 

Na koniec małe podsumowanie.

O jego plusach już napisałem, zaś minusów nie doszukałem się.

Porównując go do Coopera bo takie mi nachodzi pierwsze skojarzenie mogę śmiało stwierdzić, że Vapor to inna klasa latawców zarówno jakościowo jak i o diametralnie lepszych parametrach, właściwościach lotu.

Dla komfortu użytkowania, bezpieczeństwa oraz osiągów warto wybrać Vapora do buggy kitingu. Nie należy lekceważyć aspektu bezpieczeństwa szczególnie przy szybkich manewrach, skrętach bo można się żdziwić jak szybko Vapor może wyciągnąć nas z wózka.

Pozdro Qba

11100908070605040302

 
, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kalkulator wiatru