Home » Recenzje » Latawce » Ozone Manta M3 12.0

Ozone Manta M3 12.0

Tym razem chciałbym Wam przedstawić produkt firmy OZONE jakim jest latawiec Manta M3 w rozmiarze 12m. Tegoroczny latawiec został przebudowany całkowicie od podstaw sprawiając, że z roku na rok ten model ma się coraz lepiej. Otrzymał  nowy profil, dzięki czemu ma sporo większa windę przy mniejszych rozmiarach. Także dzięki temu skrzydło stało się znacznie szybsze.

Plecak:

Po ostatnim modelu z 2009 roku producenci poszli po rozum do głowy i zaprojektowali plecak tak, żeby był bardziej funkcjonalny. Pojemnościowo na pewno jest mniejszy w porównaniu do poprzednika, jednak nie na tyle, żeby przeszkadzało to w spakowaniu najpotrzebniejszych rzeczy. Plecak ponownie otrzymał  z przodu paski do  których możemy sobie przyczepić deskę, dzięki czemu nasze ręce pozostają wolne od balastu i możemy się wygodniej przemieszczać.
1

Bar:

Jeśli chodzi o bar to od zeszłego roku niewiele zostało zmienione.
2
Niezmiennym w tym barze od wielu lat jest system RE – RIDE, który jest tak niezawodny że  kopiują go inne firmy. Zmiana nastąpiła na końcówkach baru które zostały tak zaokrąglone, wygładzone żeby nie ranić rak przy przechwytywaniu baru w bardziej zaawansowanych trikach. Dzięki zastosowaniu jednakowej długości baru (54 cm) do wszystkich rozmiarówek, nie musimy kupować za każdym razem zestawu RTF, tylko swobodnie stosujemy jeden bar do wielu rozmiarów.  W barze zostały zastosowane 3 linki x 25m w systemie Y Line o bardzo wysokiej wytrzymałości (1x500kg i 2x300Kg), co daje nam poczucie bezpieczeństwa przy wysokich lotach.
3
Każda linka ma inny kolor, co ułatwia nam pierwsze podłączenie latawca do węzełków. Zastosowane rozwiązanie z trzema linkami powoduje że nie plączą nam się na spocie, rozkładamy się szybko i  jesteśmy gotowi do jazdy (szczególnie w zimie).  MEGATRON CHICKENLOOP jest chyba najwygodniejszym z systemów z jakim się spotkałem, duży, przejrzysty i łatwy w obsłudze. Bardzo łatwo się go zrywa jak i restartuje. Jak pisze sam producent jest „idioto odporny”, bo nie ma możliwość żeby go podpiąć inaczej niż jest to mu dedykowane. Ozone przyzwyczaił nas do jakości wiec każdy bar jest osobno testowany przed wysyłką na testach wytrzymałościowych a Chickenloop spełnia wymagania normy AFNOR UE.
W skład zestawu RTF wchodzi:

  • skrzydło (taśma kompresyjna)
  • plecak
  • zestaw naprawczy ( zapasowe linki, taśmy naprawcze, klucz imbusowy)
  • gadżety (instrukcje, naklejki, breloczek)
  • bar z linkami
  • leash

Skrzydło:

Jak już napisałem wcześniej zostało całkowicie przebudowane. W powietrzu sprawia wrażenie „mniejszej” od poprzedniczki. Manta II 09 była bardziej wydłużona,  nowa M3 wydaje się być krótsza.
4
Przez zmianę profilu latawiec zyskał na prędkości, i stabilności w powietrzu. Dzięki większej prędkości generuje więcej mocy w ciasnych skrętach co jest bardzo przydatne w eksploracji nowego terenu. Zmieniły się siły na barze, które są większe, dla mnie osobiście to lepiej bo lubię „czuć” skrzydło. Oczywiście możemy je regulować za pomocą specjalnych trymerów.
5
Jeśli  chodzi o moc to wydaje mi się, że ma mniej mocy z metra kwadratowego od MII, natomiast wyraźnie lepiej nosi i wyżej lata. Przy starcie można zaobserwować ze końcówki skrzydeł wolniej napełniają się od reszty skrzydła, jednak gdy dostaną odpowiednie ciśnienie są stabilne i nic się nie dzieje. Jeśli chodzi o latawce komorowe nie ma takiego drugiego który stoi stabilnie w zenicie po wypięciu unhooked, świetnie nadaje się do trików na railach, po prostu idealna maszyna Freestyle na ląd.

Podsumowując:

IMHO tegoroczny latawiec wymaga trochę więcej wprawy aby wykorzystać jego wszystkie możliwości. Jest to maszyna ekspercka, która wymaga od ridera sporo umiejętności, jednak odpowiednio prowadzony na pewno odwdzięczy nam się swoimi niesamowitymi możliwościami co możemy zobaczyć na poniższym filmiku Baxxa z zawodów w NL.

 
, , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kalkulator wiatru