Home » News » Mamy pierwsze info o Rapace Condor 2014

Mamy pierwsze info o Rapace Condor 2014

Z początkiem zeszłego roku, Guilllaume Chastagnol wraz z Jerome Josserandem zaprezentowali swoją własną markę latawców przeznaczonych na śnieg. Wywołało to niemałą burzę w środowisku, a biorąc pod uwagę skalę zamówień, można pokusić się o stwierdzenie, iż udało się osiągnąć natychmiastowy sukces.

Francuzi nie spoczęli na laurach i konsekwentnie dążą do rozwijania swojej flagowej konstrukcji – Condora. Udało nam się zdobyć kilka informacji i fotek na temat modelu 2014

condor_bar_2014fot. Rapace

Pierwsza generacja Condora pojawiła się oficjalnie w grudniu 2012 roku. Latawiec od razu przypadł nam do gustu. Posłuszny, bardzo łatwy w pilotażu, optymalna moc i przyjemna winda.

Skrzydło jest na tyle spokojne i przewidywalne, że spokojnie może poradzić sobie z nim początkujący snowkiter. Jednocześnie profil jest na tyle wydajny, że zaawansowanemu kiterowi pozwoli swobodnie oddawać ogromne skoki.

Co zmieniło się w drugiej generacji Condora?

condor_12_2014fot. Rapace

Trzeba przyznać, że zmieniło się całkiem sporo. Najistotniejszą zmianą wydaje się być całkowicie nowy materiał o gramaturze 37 g/m.kw, z którego uszyto czaszę. Dzięki temu, skrzydło jest aż o 25% lżejsze. Żeby uzmysłowić sobie jak lekki jest ten materiał, dla przykładu podamy, że wersja De Luxe Speeda III uszyta jest z materiału o gramaturze 41 g/m.kw, a prawdopodobnie najlżejsza komórka na rynku Ozone Frenzy Ultralite ma górną część czaszy wykonaną z materiału o gramaturze 36 g/m.kw, dolną zaś z materiału 27 g/m.kw.

Z pewnością przełoży się to na dolny zakres wiatrowy latawca oraz szybkość reakcji na ruchy baru. Oczywiście wraz z nowym sezonem, zmianie uległa kolorystyka poszczególnych rozmiarów. Zamiast białego skrzydła z kolorowymi elementami (kolor odpowiadał rozmiarowy), mamy teraz dominujący kolor bazowy z czarnymi wstawkami. Wygląda to ciekawie i jest zgodne z pojawiającą się „jednokolorową” tendencją. Producenci tłumaczą to faktem, iż skrzydła szyte jak „mozaika” mają gorszą aerodynamikę. Według nas zwyczajnie taniej jest uszyć całe skrzydło z jednego koloru materiału niż z kilku.

condor_czesifot. muszhow.cz

Kolejną zmianą wprowadzoną przez Rapace jest zmiana technologii wycinania czaszy. Do tej pory elementy czaszy były wycinane na klasycznym ploterze tnącym. Chcąc podnieść jakość i precyzję wykonania, Rapace zamieniło tą technologię na bardzo precyzyjne wycinanie laserowe. Zmianie uległ również profil i kształt skrzydła, a co za tym idzie również uzda. Taki zabieg miał dodatkowo poprawić stabilność latawca, poprawić windę oraz hangtime i przede wszystkim dać jeszcze lepsze poczucie kontroli.

condor_10_2014fot. Rapace

W rodzinie Condorów pojawił się również nowy, królewski rozmiar – czarne 15 m.kw. Na samą myśl o tym skrzydle zaczynamy się ślinić jak pies Pawłowa.

W zależności od rozmiaru, zmienia się kolorystyka:

  • 4 m.kw – niebieski
  • 6 m.kw – czerwony
  • 8 m.kw – zielony / wersja sister różowo-niebieska
  • 10 m.kw – żółty / wersja sister fioletowo-różowa
  • 12 m.kw – złoty
  • 15 m.kw – brązowy

Niecierpliwie czekamy na modele testowe, które już podobno do nas lecą z Francji!

 
, , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kalkulator wiatru