Home » News » Kwantowa moc od Ozone

Kwantowa moc od Ozone

Good news everyone! Ozone zaprezentował następce Yakuzy – Quantum. Latawiec stricte wyścigowy. Najwyższa jakość, super osiągi i niesamowita moc. Wszystko to, co fani prędkości lubią najbardziej :)

Quantum-race-kite-17

Ozone postawił sobie bardzo prosty cel. Stworzyć latawiec łatwy w pilotażu, ale jednocześnie zapewniający na tyle dużo powera, aby można było zawalczyć na nim o pierwsze miejsce.

A trzeba przyznać, że jest o co walczyć. Od kilku lat producenci latawców bardzo mocno skupili się na zagadnieniu wyścigów buggy oraz na nartach. Zaowocowało to powstaniem kilku wyjątkowo sympatycznych konstrukcji, jak choćby HQ Powerkites Prodigy czy Peter Lynn Vapor, nie wspominając już o rozwoju firm skupionych stricte na takich latawcach (Zebra czy Libre).

Po kilku latach od premiery Yakuzy i Yakuzy GT nadszedł dla Ozone`a czas na wprowadzenie czegoś nowego.

Powstał Quantum

Trzeba przyznać, że latawiec musiał wyjść chłopakom z Ozone wyjątkowo dobrze. Jeszcze przed oficjalną premierą Malte Lutz (teamrider Ozone) testując nową konstrukcję zapewnił sobie i skrzydełku pierwsze miejsce w 2013 German Championships.

Quantum-colours-1

Na czym skupił się więc Ozone, podczas tworzenia tego cudeńka? Po pierwsze, latawiec miał być super szybki w jeździe na wprost, czyli na halsie. Wiadomo, możemy jechać wózkiem tak szybko, jak szybko może lecieć latawiec. Kolejną sprawą było uzyskanie jak największej mocy przy jeździe na wiatr. Bardzo istotnym elementem była sterowność podczas jazdy z wiatrem. To jest bardzo trudny temat i wiele konstrukcji ma podczas jazdy downwind tendencje do popadania w bezwład. Ostatnim, niemniej ważnym elementem była odporność na nierówny wiatr. Nikt nie lubi jak go latawiec kopie po łapach.

Quantum-race-kite-24

Z mieszaniny inżynierskiego myślenia i potrzeb użytkowników powstał Quantum. Latawiec skonstruowany całkowicie od podstaw. Co ciekawe, również w Quantumie widać aktualną tendencję konstrukcyjną, czyli latawiec ma kształt głębokiego C, jest mniej spłaszczony niż wcześniejsze konstrukcje. Ma również całkiem sporo komór, mocno zredukowaną windę i bardzo prostą, choć niebanalną grafikę. Prostota grafiki związana jest prawdopodobnie z faktem, iż szycie całej konstrukcji z jednego rodzaju materiału ogranicza ilość szwów na powierzchni skrzydła, co wpływa na poprawę przepływu powietrza i zmniejsza masę latawca.

Quantum-race-kite-22

Ozone tworząc Quantuma pełnymi garściami czerpał z doświadczenia zdobytego podczas produkcji paralotni. Dzięki temu otrzymujemy latawiec o znacznie mniejszych wymaganiach od poprzednika, łatwiejszy w pilotażu i znacznie bardziej wybaczający błędy. Nie znaczy to jednak, że biorąc w ręce manetki z tym latawcem, od razu stajemy się mistrzami. Aby wyciągnąć ze skrzydła to co najlepsze, trzeba mieć jednak troszkę doświadczenia i umiejętności.

Quantum-race-kite-07

Producent poleca do latawca linki o długości 15 metrów, co ma zapewnić lepszą jazdę na wiatr i lepiej wyczuwalną moc. Do rozmiarów 11.2 oraz 13.5 przy słabym wietrze poleca natomiast linki 20 metrów.

Niestety jeszcze nie znamy polskich cen. W UK ceny oscylują między 489 funtów za 3.0 metra a 999 funtów za 13.5 metrowe skrzydło. Latawiec sprzedawany jest w wersji KO (kite only) co jest charakterystyczne dla tego typu konstrukcji.

ozonequantumcolours

 
, , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kalkulator wiatru