Home » Recenzje » Latawce » HQ Powerkites Apex III 10m.kw – pierwsze wrażenia

HQ Powerkites Apex III 10m.kw – pierwsze wrażenia

Dzisiaj udało mi się dopaść i oblatać przy kocim popiardywaniu Apexa 3 w rozmiarze 10m.kw 

Pierwsze wrażenia – pozytywne.
Skrzydło to typowy przedstawiciel otwartych komórek. Czterorzędowa uzda została oparta na dwu bloczkowym systemie depoweru (po dwa bloczki na stronę). W latawcu zastosowano też V-wsparcia.

 

 apex04

Od razu zaznaczam, że wiało bardzo słabo. Czasem dmuchnęło koło 5m/s co pozwoliło już pociągać się.

Latawiec jest bardzo prosty i przewidywalny w prowadzeniu. Zaskakuje ogromnym ciągiem boczny, potrafi też pokazać pazurki w postaci windy i hangtime`u. Nie jest to jednak freestyle`owa konstrukcja.

W powietrzu Apex zachowuje się poprawnie. Ładnie trzyma profil i gładko przelatuje przez okno wiatrowe. Wszystkie komendy płynące z baru wykonywane są sprawnie i nie trzeba długo czekać na reakcje.Skrzydło jest dość wolne w czasie przelotu przez okno wiatrowe. Nie można tego jednak powiedzieć o skręcaniu. Latawiec może nie jest najszybciej skręcającą komórką ale robi to bardzo ciasno.

Latając przy dość beznadziejnym wietrze zauważyłem też, że konstrukcja słabo odpuszcza wszelkiego rodzaju nagłe podmuchy wiatru, choć nie ma tragedii.

apex08

Apex 3 to w/g mnie idealna propozycja przede wszystkim dla początkujących. Dzięki zbalansowanym prędkościom generowanym przez skrzydło i gigantycznemu ciągowi bocznemu opanowanie z tym latawcem MTB czy buggy to bułka z masłem.
Latawiec ze względu na łagodną windę pozwala spokojnie rozpocząć przygodę z freestylem przygotowując ridera do przejścia na ostrzejszy, bardziej wymagający w prowadzeniu, sprzęt.
Spore, choć nie dramatyczne, siły na barze pozwalają doskonale wyczuć co dzieje się z latawcem i jak kształtuje się jego moc.

apex05

W moim odczuciu Apex sprawdzi się przede wszystkim w roli ciągnika dla Buggy. Może nie do race, ale do rekreacyjnego Freeridu. Przewidywalność i ciąg boczny czynią z niego idealne rozwiązanie dla trójkołowców.

Założe się też, że jazda na nartach z Apexem dawałaby bardzo dużo przyjemności. Szczególnie gdy chcielibyśmy wykorzystać latawiec jako wyciąg, czyli do typowego bordercrossu.

apex03

Zapoznając się z latawcem zwróciłem uwagę na jakość wykonania. Apex jest dostarczany w przyzwoitym, choć niezbyt pojemnym, otwieranym od góry, plecaku. O ile do wykonania plecaka nie mam zastrzeżeń, podobnie w przypadku wykonania czaszy i użytych linek, o tyle bar i chicken loop mogłyby być wykonane z lepszej jakości materiałów.
Na barze mimo, iż był tylko kilka razy w powietrzu widać już różnego rodzaju przetarcia, odciśnięcia itp. Donkey dick to zwykła rurka pvc, która zresztą raz mi nie utrzymała latawca na haku. Sam chicken jest identyczny jak w M5 czy Neo2.

apex01

Do regulacji mocy latawca służy tak jak w Apexie 2 – trymer taśmowy. Jak dla mnie jest trochę za daleko. Działa jednak bardzo dobrze i dozowanie mocy jest wyjątkowo proste.
Oprócz tego można latawiec ściągnąć na supełkach. Na pierwszym supełku latawiec generuje najwięcej mocy i pozwala od dobrych 4 m/s jeździć 60-65 kg osobie.
Na drugim supełku, latawiec słabiej reaguje na ruchy baru ma za to dużo mniej mocy i jest mniej stabilny.

apex02

W/g mnie drugi supełek to coś dla osób chcących zacząć z freestylem ale w tedy musi powiać co najmniej 6m/s. 

Generalnie w Apexie 3 upatruje najbardziej uniwersalną, lądową konstrukcję jaką mamy teraz dostępną na rynku. Lata się nim niezwykle przyjemnie. Żałuje, że wiatr był tak słaby, niemniej jednak mam nadzieję, iż w najbliższym czasie będę miał okazję pojeździć na nim przy 7-8 m/s na drugim supełku (na pierwszym podejrzewam, że będzie za mocny dla mnie przy takim wietrze)

Jak oblatam skrzydełko przy konkretniejszym wietrze – od razu się podzielę spostrzeżeniami.

P.S. Latawiec jest też w/g mnie jednym z ładniejszych designersko skrzydeł. W powietrzu prezentuje się pięknie i robi wrażenie dużo mniejszego niż jest w rzeczywistości ;P

Zapraszamy do dyskusji na forum

apex06

apex07

 
, , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kalkulator wiatru